Dowiedz się jak ważne są tłuszcze roślinne w twojej diecie.

Ocet jabłkowy i potas

Ocet jabłkowy ma duże znaczenie ze względu na zawartość potasu, a ponadto dziewięciu innych wymienionych na wstępie mikroelementów, to jest pierwiastków występujących w 100 gramach produktu spożywczego w ilościach większych od l miligrama, a mniejszych od 1 grama. Potas odgrywa ogromnie ważną rolę w organizmie. Jest niezbędny dzieciom do wzrostu. Potas opóźnia stwardnienie naczyń krwionośnych, a więc przeciwdziała procesom miażdżycowym. Nadto niszczy bakterie występujące w komórkach organizmu zabierając im wodę. Działa antyseptycznie – uwalnia organizm od sthfilokoków i streptokoków. Niedobór potasu pozwalają rozpoznać następujące objawy:

– 1. Osłabienie świeżości psychicznej, trudności w podejmowaniu decyzji, osłabienie pamięci.

– 2. Wrażliwość na zimno, skłonność do spożywania ciepłych potraw. Zimne nogi i ręce.

– 3. Podatność nóg na odciski. Twardnienie skóry na podeszwach.

– 4. Skłonność do zaparcia.

– 5. Podatność na przeziębienia i choroby infekcyjne.

– 6. Brak łaknienia, nudności z wymiotami.

– 7. Trudności w leczeniu zranień.

– 8. Częste swędzenie skóry.

– 9. Psucie zębów.

– 10. Występowanie pryszczy na skórze.

– 11. Drgawki powiek i kącików ust.

– 12. Częste, bardzo bolesne kurcze mięśni nóg w nocy.

– 13. Utrudniony odpoczynek. Stały stan napięcia wewnętrznego.

– 14. Coraz gorszy sen.

– 15. Bóle w stawach. Rozwija się artretyzm.

Człowiek starszy potrzebuje dwukrotnie więcej potasu w postaci miodu, świeżych warzyw i owoców, jabłek lub octu jabłkowego. Dzienne zapotrzebowanie na potas można pokrywać jedząc paprykę, popijając ocet jabłkowy z miodem i wodą przegotowaną, popijając soki, np. winogronowy, jabłkowy, z czarnej porzeczki.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>