WSKAZANIA LECZNICZE – MAGNEZ

Alergia (uczulenie), astenia ogólna, choroby skóry, śluzówek ust, nosa, gardła, neurologiczne, psychiczne, układu sercowo-naczy ni owego, przewodu pokarmowego, trzustki, dróg żółciowych, hematologiczne, infekcyjne, układu płciowego, prostaty, układu moczowego, nerek, wątroby, układu oddechowego, przemiany materii, nowotworowe, kobiece, wieku starczego (także profilaktycznie), drżenie mięśni, konwulsje, dna (artretyzm), zwyrodnienia stawów, zaparcia, osłabienia wzroku i słuchu, skleroza, zawały serca, arytmia serca, kamica nerkowa, hemoroidy, niedoczynność gruczołów wydzielania wewnętrznego, kurcze mięśni, wady krzepnięcia krwi, bezsenność, biegunki, SM.

Zapotrzebowanie. Ludziom zdrowym zaleca się 35 mg dziennie dla mężczyzn, 30 mg dla kobiet (karmiącym i w ciąży – 45 mg.) Na 1 kg wagi ciała zaleca się około 5 mg. to jest 2 razy mniej niż wapnia (Ca). Oba te pierwiastki, przenoszone przez krew tyczą się z albuminami białek. Przy niedoborze białka, nadmiar Mg i Ca przechodzi do dróg moczowych, co może doprowadzić do tworzenia się piasku w nerkach.

Wprawdzie sam organizm jest producentem magnezu, o czym świadczy fakt, iż wydała tego pierwiastka więcej, niż pobiera, niemniej jednak należy dbać o to, by wraz z pożywieniem (dbajmy o prawidłowy zestaw produktów spożywczych) nasz ustrój otrzymywał potrzebną mu dawkę Mg. Do artykułów spożywczych bogatych w magnez należą: kakao, czekolada gorzka, czekolada słodka, migdały, orzechy brazylijskie i włoskie, soja. jęczmień, mąka pszenna razowa, kukurydza, ryż: pokarmy o umiarkowanej zawartości magnezu: makrele, łososie, śledzie, makaron, mąka pszenna, ryż biały, banany, rodzynki, suszone śliwki, suszone brzoskwinie, groch, selery, ziemniaki w skórce: względnie ubogie w magnez: cielęcina, wołowina gotowana, nerki, móżdżek, halibut, jabłka, gruszki, winogrona, wiśnie, melony, śliwki, pomarańcze, brzoskwinie, grejpfruty, ziemniaki gotowane, brokuły gotowane, kapusta, grzyby, cebula, rzodkiewka, sałata, pomidory, szparagi gotowane, ogórki, jaja, mleko, śmietana, masło.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>